Citroën on automerkkinä varmasti kaikille tuttu ja he ovat erityisesti tunnettuja autojensa mukavuudesta. Kesällä 2022 Citroën aloitti uuden C5 X hybridi auton myynnin ja markkinoinnin. Citroënin tahtotilana oli saada uudesta mallista kokonaisvaltainen esittelyvideo, jossa tuodaan esille auton ominausuudet yksityiskohtaisesti sekä opastetaan sen käytössä.
Briifin jälkeen yhdessä asiakkaan kanssa päätimme ottaa esittelijäksi pitkään Citroënin kanssa yhteistyötä tehneen somevaikuttajan Heidi Willmanin. Tavoitteena oli tehdä Suomen paras auton esittely video. Rakensimme videolle käsikirjoituksen, jossa Heidi esittelee ja demonstroi auton ominaisuuksia eri paikoissa ja tilanteissa.
Hyödynsimme videolla laajasti erilaisia tarinankerronnan ja kuvauksen menetelmiä. Videolla näkyy muun muassa toisesta autosta kuvattua ajokuvaa, drone kuvaa sekä auton sisältä kuvattua kuvaa, jossa Heidi ajaa autoa samalla kertoen siitä. Saattaa kuulostaa monimutkaiselta, mutta hyvän suunnitelman ansiosta kuvasimme koko videon onnistuneesti yhden päivän aikana.
Meidän ja asiakkaan mielestä onnistuimme hyvin asettamassamma ”Suomen paras auton esittelyvideo” -tavoitteessamme.
Tavoitteenamme oli tuottaa kiinnostavaa sisältöä uuden auton hankintaa harkitsevalle kohderyhmälle. Halusimme esitellä uutta malliamme pintaa syvemmältä, sekä kertoa erityisesti lataushybridiin liittyvistä ominaisuuksista ymmärrettävästi ns. kansan kielellä.
Sisältöä oli siis paljon, mutta kuvauspäivä sujui todella sutjakkaasti. JONI media lähti toteuttamaan projektia huolellisesti suunnitellen ja meidän tavoitteet huomioiden. Se mitä kuvataan ja miten kuvataan, oli mietitty ja aikataulutettu valmiiksi etukäteen. Arvostamme luovan näkemyksen lisäksi myös JONI median suunnitelmallisuutta ja vahvaa projektinhallintaa.
Yhteistyö sujui mukavasti ja tulemme jatkamaan JONI median kanssa myös tulevaisuudessa!
info@jonimedia.fi
Joona 040 351 1700 / Niko 040 156 6616