USEIN KYSYTTYJÄ KYSYMYKSIÄ

JONI Media tarjoaa videotuotantoja, valokuvauksia ja konseptointia.  

Meidän kassa pääsee helposti alkuun kunhan tietää, että mitä haluaa viestiä ja kenelle. Eli viesti ja kohderyhmä ne tärkeimmät tietää. Niiden lisäksi voi miettiä myös budjettia, levityskanavia, tavoitetta, kuvauspaikkoja ja aikataulua. Olemme oikeastaan esittäneet kaikki tärkeimmät kysymykset verkkosivujemme kohdassa pyydä tarjous.

Mikäli kysymykset tuntuvat haastavalta autamme mielellämme pääsemään projektissa alkuun ja meiltä on mahdollista varata täysin maksuton 30min etäpalaveri täältä.

Suurin osa projekteista viedään läpi alusta loppuun noin. kuukaudessa. Tämä tietysti vaihtelee paljon projektin koon mukaan. Pienimmät projektit voidaan viedä läpi jopa viikossa ja suurimmat mainos- ja brändivideot voivat kestää useamman kuukauden. 

Videotuotannon prosessi voidaan jakaa karkeasti kolmeen osaan, esituotanto, kuvaukset ja jälkituotanto. 

Tarkemmin pilkottuna välivaiheet ovat:

Esituotanto:

  • Konseptointi
  • Käsikirjoitus
  • Casting
  • Kuvakäsikirjoitus

Kuvaukset:
  • Kuvaukset

Jälkituotanto:
  • Leikkaus
  • Äänisuunnittelu 
  • Värimäärittely
  • Mahdollisen spiikin nauhotus

Ammattimaisen tuotantoyhtiön videotuotannot voivat maksaa mitä vain aina 1000€ ylöspäin. Suurin hintaan vaikuttava tekijä on tuotantolaatu, joka muodostuu työryhmän koosta, heidän osaamistasostaan sekä heille annettavasta aikaresurssista. Muut kustannuksia nostavat tekijät saattavat olla esiintyjät, vuokratut kuvaustilat / lokaatiot ja erikoiskalusto.  

Jakaisimme tuotannot laadullisesti neljään kategoriaan:

  • Ketterät tuotannot: 1 000€ – 5 000€
  • Semi pro: 5 000€ – 15 000€
  • Pro: 15 000€ – 50 000€
  • Hollywood: 50 000€ +

Hintoihin lisätään alv. + 24%

Sivuillamme kohdassa video ja valokuva on esitelty laajasti aikaisempia projektejamme ja jokaisen sivun alareunassa on hintahaarukka, kuinka paljon kyseinen projekti on maksanut. 

  • Sosiaalinen media (Facebook, Instagram, LinkedIn, TikTok, X)
  • Online-videoplatformit (YouTube, Vimeo)
  • TV-Mainonta
  • Mainostus suoratoistopalveluissa (Ruutu, MTV Katsomo, Viaplay, C More)
  • Verkkosivut ja blogit (yrityksen omat verkkosivut, blogipostaukset, landing paget)
  • Sähköposti (videot liitettyinä sähköpostiviesteihin esim. allekirjoitukseen)
  • Ulkomainontanäytöt (bussipysäkit, kauppakeskukset, kaupunkien keskustat, lentokentät, yms.)
  • Infonäytöt (yrityksen omat infoscreenit, tapahtumat, messut, seminaarit)
  • Yrityksen sisäinen viestintä ja sen kanavat 

Tähän ei ole yhtä oikeaa vastausta. Lähes kaikissa tapauksissa sinulla on mahdollisuus itse valita, että haluatko osallistua projektiin vähän vai paljon. Eli jos esimerkiksi haluat olla vaikuttamassa jokaisessa vaiheessa niin se on mahdollista. Jos haluat vain maksaa jollekulle, jotta voit keskittyä itse muihin asioihin niin sekin onnistuu hyvin!

Video kannattaa tehdä itse esimerkiksi jos:

  • Tekniset vaatimukset ovat pienet
  • Sinulla on aikaa ja osaamista

 

Video kannattaa tilata ammattilaiselta esimerkiksi jos:

  • Haluat vahvistaa brändimielikuvaa (positiivisella tavalla)
  • Projekti on suurempi ja työläämpi
  • Laatuvaatimukset ovat korkealla

Kyllä on. Meidän kauttamme saat myös käännöstyöt lähes mille tahansa kielelle. 

Kyllä onnistuu! Meillä on laaja kokemus erilaisista ja myös erittäin vaativista dronekuvauksista.

Yksi vahvuuksistamme on meidän laaja kokemus yhteistyöstä eri kokoisten ja eri toimialoja edustavien yritysten kanssa. Tämä on laajentanut ymmärrystämme erilaisista yrityksistä, niiden toimintatavoista, brändeistä ja tavoitteista. Varmistamme tuotoksien sopivuuden asiakkaan brändiin aina tutustumalla jokaiseen uuteen asiakkaaseemme huolellisesti.

Videon mitta riippuu hyvin paljon sen aiheesta ja tavoitteesta sekä alustasta, jolle videota on suunniteltu jaettavaksi. Me ajattelemme, että videon sekunti- tai minuuttimäärä ei ole suurimmassa osassa tapauksissa itsessään kovin merkittävä asia vaan se, että video on kiinnostava ja hyvin rakennettu, eli että se ei tunnu pitkältä tai pitkästyttävältä.  

Ehdottomasti kyllä! Ja näin usein myös toimitaan, jotta video sopii saumattomasti alustalle kuin alustalle. Videosta on mahdollisuus saada eri pituisia, eri kuvasuhteella tai eri kielelle tekstitettyjä versioita. 

Sinun ei tarvitse huolehtia tästä lainkaan, kunhan noudatat tarjouksemme sopimusehtoja. Me vastaamme videolla käytettävien musiikkien lisensseistä sekä esimerkiksi esiintyjien / näyttelijöiden / ääninäyttelijöiden kanssa tehtävistä sopimuksista. 

Kyllä tarjoamme! Meiltä voi tilata esimerkiksi tapahtuman tai seminaarin live-sriimauksen ja taltioinnin. Voit jättää tarjouspyynnön täältä.

Valitettavasti ei. Emme lähtökohtaisesti luovuta raakamateriaaleja asiakkaille tekijänoikeussyistä. Toisekseen raakamateriaalit ovat usein tiedostokooltaan suuria, jonka takia niiden siirtäminen netin välityksellä on hidasta ja työlästä. 

Mitä tulee muutoksiin tai jäkikäteen tilattaviin uusiin versioihin, niin se on täysin mahdollista. Me säilytämme aina veloituksetta projektien raakamateriaaleja kuvauksista kuluvan vuoden loppuun + 1 vuosi, joka mahdollistaa uusien versioiden tekemisen tai vanhojen muokkauksen.  

JONI Media ei tarjoa levitys- tai digimarkkinointipalveluita suoranaisesti, mutta meillä on useampi näihin asioihin erikoistunut kumppaniyritys, joita voimme suositella.

Yleisimmät tiedostomuodot ovat MP4 ja MOV. Halutessasi voimme toimittaa videon myös jossain toisessa muodossa.

Kyllä voit. Säilytämme kaikkien projektien raakamateriaaleja aina kuvauksista kuluvan vuoden loppuun asti + 1 vuosi. Raakamateriaalien olemassaolon ajan on mahdollista tilata lisäversioita. Pientä vuosimaksua vastaan voimme myös pidentää raakamateriaalien säilytysaikaa.

Valmiit materiaalit ovat meillä aina hyvässä tallessa sekä pilvessä, että kovalevyillä. Mikäli siis hukkasit jonkin vanhan projektin niin ei hätää, me voimme lähettää sen sinulle uudestaan.

YHTEYDENOTTOPYYNTÖ

Eikö näistä löytynyt vastausta sinun kysymykseesi? Jätä meille yhteydenotto pyyntö, vastaamme 24h sisään.